Kaupallisessa yhteistyössä Woobs Design kanssa.


Sosiaalisessa mediassa koko ajan lisääntyvät ja yleistyvät eri muotoiset yhteistyöt puhuttavat. Monia ne varmasti myös ärsyttävät. Mun mielestä on valtavan hienoa, että yritykset ymmärtävät koko ajan enemmän ja enemmän, miten tärkeä ja tänäpäivänä myös dominoiva markkinointiväline some on. Haluan jakaa heti tähän alkuun yhden ajatuksen, minkä toivon avartavan teidän lukijoiden ajatuksia aiheeseen liittyen.

Sosiaalisen median vaikuttajilta toivotaan aktiivisuutta ja vahvaa kanssakäymistä seuraajien kanssa. Tykätään siitä, että ne omat suosikit, keitä seurataan päivittäin, ovat aktiivisia. Halutaan jatkuvasti inspiraatiota, vinkkejä, tartuttavaa ihmisläheistä sisältöä, konkreettisia hyötypostauksia ja samaistuttavia ajatuksia. Yhdellä vaikuttajalla saattaa olla useampikin kanava, minne sisältöä tulisi tuottaa säännöllisesti; Instagram, Facebook, blogi, Youtube… Mitä tämä vaatii meiltä vaikuttajilta on aika. Uskon, että puhun nyt muidenkin, kuin vain itseni puolesta. Tuotan someen sisältöä, koska tykkään siitä. Se on ykkös juttu ja sisäinen motivaation lähde. Sen jälkeen mulle tärkeitä arvoja sisällöntuotossa ovat aitous, itseni näköisyys ja laatu. Se, että sisältö on tätä kaikkea, vaatii luovuttaa ja aikaa. Havainnollistan aihetta lisää konkreettisella esimerkillä: Mitä on yhden julkaisemani reseptin takana? Ensin suunnittelen reseptin, haen kaupasta tarvittavat ainekset ja kokeilen sen toimivaksi. Tämä voi mennä purkkiin kerralla tai vaatia useamman kokeilun. Sen jälkeen mietin, millaisen fiiliksen ja sommittelun haluan kuvaan. Seuraavaksi vuorossa on kuvaaminen, onnistuneiden kuvien perkaus ja muokkaus. Tämän teen joko itse tai ulkoistan sen kuvaajalleni Jossulle, jolle maksan työstä. Viimeiseksi kokoan postauksen kirjoittamalla ajatuksia reseptin takaa, itse reseptin sekä kuvat ja julkaisen valmiin laadukkaan tuotoksen ulos. Tätä kaikkea ei tehdä tunnissa vaan useammassa.

Pointtini tämän ajatuksen takana on se, että yhteistyöt mahdollistavat rahaa, mikä mahdollistaa aikaa ja se taas mahdollistaa aktiivisemman ja laadukkaamman sisällöntuoton. Se on työtä siinä, missä niin sanottu normaalikin työ. Suurinosa meistä vaikuttajista, niinkuin itsekin, tuottaa sisältöä muiden töiden ohella. Ja se, että siitä työstä on mahdollista saada tuloja tarkoittaa, että päivätöitä on mahdollista vähentää ja näin vapauttaa aikaa sille sisällölle, mitä teille tarjoamme. Mainittava asia on myös se, että ennen, kun mitään yhteistyö ehdotuksia saatika kaupallisia sellaisia tulee, on pohjatyötä ihan valtava määrä. Toivottavasti saitte ajatuksestani kiinni.

Erillinen iso ja tärkeä aihe on toki arvot ja etiikka yhteistöiden takana. Ja uskon, että tämä on nimenomaan yksi niistä pointeista, mikä närkästystä herättää. Itselläni arvot ja ajatukset yhteistöiden takana ovat erittäin selkeät: En mainosta mitää, mitä en itse käyttäisi ja ostaisi. Tuotteen/Palvelun takana pitää pystyä seisomaan 100%. Myös yhteistyömerkinnät teen selkeästi, koska haluan sillä välittää luottamusta. Jokainen yhteistöitä tekevä päättää itse omat pelisääntönsä ja juuri se tästä ”pelikentästä” tekeekin niin villin ja epäluottamusta herättävän.

Mä haluan esitellä teille nyt lyhyesti yhden uuden yhteistyökumppanini ja vähän ajatusta sen takaa. Tarjotaan teille myös mahdollisuus tutustua heidän tuotteisiin lähemmin alekoodin muodossa! Sain tosiaan tammikuussa yhteydenoton Woobs Designeltä, turkulaiselta asusteita tuottavalta pienyritykseltä, koskien heidän aurinkolaseja. Mulle tuli jo tästä ensimmäisestä heidän laittamasta viestistä todella hyvät vibat ja lähdin sen takia samantien tutustumaan yritykseen lisää. Tämän teen aina ennen, kun vastaan yritykselle mitään: Tutustun heihin tarkasti ja kyselen mahdollisesti lisää. Mulla tulee yleensä aika selkeästi joko tai fiilis ja tällä kertaa se oli hyvin vahvasti positiivinen. Brändi ja aurinkolasit tuntuivat alusta asti hyvin oman näköisiltä ja arvoihini sopivilta. Oli kyse asusteesta tai vaatteesta, arvostan persoonallisuutta, laadukkuutta ja suhteellisen pelkistettyä ulkoasua. Nykyään myös ekologisuutta osaa ja pitää ajatella ihan eri mittakaavassa sekä ottaa huomioon. Ihan hullun kuuloista, mutta Woobs Design täyttää tuotteillaan ja niiden takana olevilla arvoillaan kriteereistäni kaikki!

Woobsin asusteiden takana on vahva ajatus muodista ja nimenomaan siitä, mikä on trendikästä tällä hetkellä. Perustajat halusivat tuoda markkinoille aurinkolaseja, joiden ulkoasuista huokuu persoonallisuus ja uniikkius. Päämateriaalina on puu, mihin yhdistetään rohkeasti pelkistettyä designia ja vaihtelevia luonnonmateriaaleja, kuten metallia ja nahkaa. Materiaalivalinnat puoltavat arvostettavasti ekologisuutta. Ekologista ajattelua on myös lasien korkea laatu, mitä on kehitelty monta vuotta, jotta lasit ovat kestäviä ja arvokkaita. Itse arvostan todella korkealle myös kotimaisuuden ja näin yksityisyrittäjänä tuen mielelläni pienyrityksiä aina, kun se on mahdollista.

Postauksen kuvista olet jo saanut pientä esimakua Woobsin laseista. Itse tuotteethan ne puhuvat puolestaan, joten tässä suora linkki heidän nettisivuille aurinkolasien pariin, missä voit käydä kurkkimassa uusia plehoja näille kevätsäille: https://woobs.fi/collections/sunglasses

KOODILLA ”EMILI20” SAAT KAIKISTA VERKKOKAUPAN AURINKOLASEISTA -20%. Syötä koodi ostovaiheessa ”alennuskoodi” -kenttään. Toivottavasti sieltä löytyy sullekin juuri sopivat sinun näköiset lasit! <3

Hymyin Emili <3